Subject: FW: Kuusalu tee 50, autolaadija toitekaabli paigaldus
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 27 Feb 2024 16:32:48 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/1059-5

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Robert Kukke <[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 27, 2024 4:26 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Vs: Kuusalu tee 50, autolaadija toitekaabli paigaldus

Tere!

Saadan korrigeeritud projekti ja Alexela kooskõlastuse tehnovõrgu
ümbertõstmise vajadusest seonduvate kulude kandmisest.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Robert Kukke

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 56204208

Saatja: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 23. veebruar 2024 09:35
Adressaat: Robert Kukke <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kuusalu tee 50, autolaadija toitekaabli paigaldus

Tere

Oleme projekti läbi vaadanud ning palume korrigeerida/täiendada projekti.

*	Palume kaitsetoru tugevusandmed kajastada asendiplaani ja katete
taastamise joonise tingmärkides vastavuses Transpordiameti nõuetega
(750N).

*	Palume asendiplaanil ning seletuskirjas kajastada rajatavate
elektrikaablite sügavused minimaalselt 1m, ristumisel kraaviga
minimaalselt 1m.

*	Asendiplaani joonistel tuua välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia
(lahtine või kinnine meetod).
*	Asendiplaanil kajastada avatud kaeve kontuurid ning vastav info
kajastada ka tingmärkides.
*	Palume parandada IKÕ plaani loetavust ning plaanilt eemaldada
kõrgusandmed, lisaks kajastada taustainfo plaanil hallina (kontuurid,
kirjed jne). Juhime tähelepanu, et IKÕ ala kajastada ainult vastava
katastriüksuse piires, hetkel on IKÕ ala näidatud üle piiri. Lisaks
arvestada IKÕ ala määramisel kilpide ja laadija mõõtmetega, hetkel tundub
et pole arvestatud.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt (allkirjastatult), kas minu
e-mailile või [email-masked] <mailto:[email-masked]>
.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

From: Laur Kõiv
Sent: Thursday, February 8, 2024 5:34 PM
To: 'Marek Kruusenvald' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kuusalu tee 50, autolaadija toitekaabli paigaldus

Tere

Informeerime, et Transpordiametile esitati EHRis kooskõlastamiseks Harju
maakonna Kuusalu valla Kuusalu aleviku Kuusalu tee 50 kinnistu
(katastritunnus: 35201:004:1620) ehitusteatise (menetlus nr 397904).

Kinnistu asub riigitee nr 1 km Tallinna-Narva tee ja riigitee nr 3517
1.Kuusalu ühendustee kaitsevööndis ning Kuusalu tee 50 kinnistu
(katastritunnus: 35201:004:1620) valitsejaks on Kliimaministeerium ja
volitatud asutuseks Transpordiamet.

Ehitusteatis antakse välja elektriautode laadimistaristu ehitamiseks sh
elektrikaablite, vahekilbi ja laadimisjaama (Siemens SiCharge D300 kW)
rajamiseks ning olemasoleva laadimisjaama demonteerimiseks. Ehitusloa
aluseks on „Kuusalu tee 50 kiirlaadija“ projekt (peaprojekteerija
E-Service AS, töö nr 23_3710).

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et projekteerimisel ei ole
arvestatud Transpordiameti tüüpnõudeid: „Nõuded tehnovõrkude teemaale
paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded).

Võttes arvesse oluliste puuduste esinemist projektis ning ehitusseadustiku
§ 70 lg 2 ja lg 3, § 72 lg 1 p 5 ja 99 lg 3, jätame ehitusteatise
kooskõlastamata ning muuhulgas viitame alljärgnevatele mittevastavustele:

1.	Projekti koostamisel juhinduda Transpordiameti juhendist: Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel
<https://www.transpordiamet.ee/media/2763/download> .
2.	Esitada isikliku kasutusõiguse ala plaan vastavalt Transpordiameti
juhendile lisa 6.
3.	Asendiplaanil ning seletuskirjas kajastada rajatavate
elektrikaablite sügavused (minimaalselt 1m, ristumisel kraaviga
minimaalselt 1m) ja kaitsetorude tugevusandmed (750N) vastavalt
Transpordiameti juhendis toodule. Asendiplaanil kajastada avatud kaeve
kontuurid ning vahekilbi ja projekteeritud laadija mõõtmed (kõrgus, laius,
sügavus).
4.	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude Transpordiameti
maaüksusele paigaldamisel on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist
keelatud. Lisaks, et tehnovõrgu Transpordiameti maaüksusele paigaldamise
korral peab tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

Palume projekti materjalid viia vastavusse Nõuetega ning projekt
kooskõlastada Transpordiametiga ([email-masked]
<mailto:[email-masked]>  või läbi ehr.ee ehitusteatise
menetluses). Kooskõlastamiseks esitatavale projektile lisada isikliku
kasutusõiguse ala plaan.

Lisame, et tehnovõrgu omanik peab enne projekti realiseerima asumist
esitama Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektiga
kooskõlastatud kasutusala plaani(de)ga Transpordiameti maaüksusele
tehnovõrgu ehitamiseks isikliku kasutusõiguse (IKÕ) lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval  <http://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee –
Teehoid ja liikluskorraldus – Tee-ehituse juhendid – Riigimaade kasutus –
tehnovõrgud – Taotlus tehnovõrgu ja -rajatise ehitamiseks ja talumiseks
vajaliku isikliku kasutusõiguse seadmise lepingu sõlmimiseks. Sõlmitud
kokkulepe on aluseks liiklusvälise tegevuse loa väljastamisel.

Juhime tähelepanu, et projektikohaste tööde teostamiseks Transpordiameti
maaüksusel ja ehitamiseks tee kaitsevööndis peab ehitaja taotlema
Transpordiametilt vahetult enne töödega alustamist liiklusvälise tegevuse
loa. Taotluse vorm on leitav
<https://www.transpordiamet.ee/taotlused-blanketid#tood-ja-piirangud-ma>
https://www.transpordiamet.ee/taotlused-blanketid#tood-ja-piirangud-ma.
Loa taotlusele tuleb lisada ehitusaegse liikluskorralduse projekt.
Vajadusel lisada ajutiste mahasõitude (kuuluvad peale tööde lõppu
likvideerimisele) asukoha plaan. Ajutise liikluskorralduse kavandamisel
tuleb juhinduda majandus- ja taristuministri 13.07.2018 määrusest nr 43
„Nõuded ajutisele liikluskorraldusele“.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Marek Kruusenvald <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, February 7, 2024 4:56 PM
To: Transpordiameti klienditugi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kuusalu tee 50, autolaadija toitekaabli paigaldus

Tere,

Seoses tänase TA liiklusspetsialisti külastusega objektile (hr. Jaan Saia)
selgus, et meil puudus tööluba teekaitse tsoonis tegutsemiseks. Luba
puudus lihtsal põhjusel: tööprojektis puudus TA kooskõlastus. Kuna teised
kooskõlastused (Telia ja Elektrilevi) olid olemas ja nendelt on tööload ka
võetud (vt. lisatud faile) ja trass asub selgelt tankla kinnistul, siis
eeldasin, et tegu on eramaaga ja TA kooskõlastus ja tööluba pole
vajalikud. Meie tegevusel polnud ka mingit kokkupuudet teeliiklusega ja
asendiplaani joonisel puuduvad viited kaitsetsooni kohta. Alexela
esindajat me oma tööde alustamisest teavitasime.

Praegu sulgeme kaeviku, silume trassi ja jätame töö pooleli kuni projekti
kooskõlastuse ja tööloa saamiseni.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Marek Kruusenvald

Projektijuht

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 5 123 016

 <http://www.eservice.ee/>